Här finner du alla utbildningar som arrangeras av Visita, SCR Svensk Camping och SLAO.
Hoppas du blir inspirerad av någon av våra kurser!

Creating Business Magic - The Orlando Experience

Gör som chefer och nyckelpersoner från Volvo, SAS, Ikea, Pharmacia, Skansen med flera och ge dig en lärorik och rolig upplevelse i Orlando, Florida. I stället för att läsa eller delta i seminarier och klassrumsundervisning upplever du service i världsklass av de som är bäst i världen på att leverera den. 

 

Du vägleds av experter som har stor erfarenhet av att leda företag i att implementera strategier för att bygga världsledande kundfokus. Det är ett sällsynt tillfälle för dig att transformera din egen verksamhet, skapa resultat och bli ledande inom din bransch.

 

Det företagsklimat och omvärld med ständiga förändringar och en konkurrens som tilltar kommer kundfokus och kundupplevelsen skilja de som lyfter och de som dyker. Att investera i nya idéer och en struktur för att förbättra företagets kundfokus och att som ledare kunna implementera det i sitt företag kommer att ge dig ett försprång. Kom hem med nya verktyg, strategier och idéer för att förverkliga ett kundbemötande i världsklass. 

 

Det unika med denna utbildning är att lärandet inte sker genom Powerpoints och föreläsningar i klassrum utan du är ute i verkligheten, ser och pratar med de som gör det du också kommer att kunna göra, och du har roligt under tiden.

 

Grunden i lärupplevelsen är “The Disney approach to people and quality service”.  Walt Disney har varit markbrytande med hur man jobbar med medarbetare, ledare och deltaljerna i leveransen för att uppnå en kundupplevelse som är magisk. Disney World är ett av världens bästa exempel på hur man kan överföra sina värderingar till sina anställda och få alla engagerade i att skapa ”illusionens värld”. Deras arbetssätt och strategi att jobba med ledare, medarbetare, introduktion och rekrytering går att överföra på vilken verksamhet som helst. Du kommer att kunna plocka med dig tankesätt och konkreta arbetsmetoder till ditt eget företag.

 

Programmet är upplagt genom att varva studiebesök på olika relevanta företag med reflektion, intressanta talare och träning i grupp. 

Du får dela Idéer och erfarenheter med andra, både från svenska företag och från andra länder. 

 

Innehållet omfattar:
Ledarskap för service i världsklass
Medarbetar engagemang
Kundupplevelse i världsklass 
Lojalitet och långsiktig framgång
Organisation och implementering

 

Exempel på hur en dag ser ut i programmet:
9.00 Start genom introduktion och syfte med dagen
10.00 Besök och reflektion på ledande företag 
16.30 Summering och lärande

 

Fördelar med utbildningen:
Etablera en bevisad strategi för att förbättra medarbetares engagemang, kundnöjdhet, ledarskap och hur du praktiskt implementerar det i det dagliga arbetet 
Du får verktyg till att förbättra kundlojalitet och medarbetarnas engagemang
Du får ta del av vad som försiggår ”bakom kulisserna” i andra organisationer som du kan använda och anpassa till din organisation
Du får förfina en genomförandeplan för att sätta detta initiativ på plats

 
Pris:
3800 US dollar (+ flyg och hotell)
Plats: Orlando, Florida
Hotell: The Castle Hotel (200 US dollar /natt)
Kursledare: Mark David Jones och Jeff Kober
 
Kursanmälan:
anmalan.utbildning@stigfram.se

 

 

 

 



Fakta om utbildningen


Längd: 4 dagar
Arrangör: Visita

Kontaktperson
Katarina Huss
076-186 35 00
Katarina.huss@stigfram.se

Visa mer information

Boknings- och betalningsvillkor

Visitaakademin förbehåller sig rätten att ställe in utbildningar vid för få anmälda deltagare. Vissa utbildningar är väder- och snöberoende varvid utbildning kan flyttas till annan ort och/eller annat tillfälle.

Anmälan/bokning

  • Anmälan till samtliga utbildningar görs på hemsidan Visitaakademin.se.
  • Bokningsbekräftelse skickas ut via e-post.
  • Sista anmälningsdag är 30 dagar före utbildningsstart, vissa undantag kan förekomma, se respektive utbildning för mer information.

Betalning – utbildningsavgift

  • Medlemmar faktureras utbildningsavgift och eventuella tillägg i efterskott.
  • Privatpersoner betalar i samband med anmälan på de utbildningar där den möjligheten erbjuds.

Avbokning

  • Vid avbokning tidigare än 14 dagar innan utbildningsstart betalas hela beloppet tillbaks exklusive administrativ avgift på 300 kr. Vid avbokning senare än 14 dagar före utbildningsstart debiteras 100% av priset för utbildningen.
  • Avbokningsavgiften beräknas på fullt pris för respektive utbildning inklusive eventuella tillägg som boende, mat och skipass.
  • Utbildningsavgiften återbetalas vid sjukdom styrkt med läkarintyg exklusive en administrativ avgift på 300 kr.

Betalning – boende och mat

  • Boende, mat och skipass ingår i vissa fall i utbildningsavgiften, i andra fall bokas och betalas detta i förskott eller direkt på utbildningsplatsen, medtag fakturainformation/ rekvisition. För information om vad som ingår i priset se respektive utbildning.

Boka här!


Inga datum
Skicka intresseanmälan via epost