Gästen i fokus & lönsam merförsäljning
Det
är du som levererar det, för gästen, så viktiga första intrycket. Valet av vår egen attityd kan alltså antingen
”förskingra eller förädla” varumärket och företagets möjligheter på marknaden.
Denna utbildning stärker dina kunskaper om de mjuka värdenas betydelse i mötet med gästen samt hur man skapar lönsam omsorgsförsäljning. Vi talar mycket om den personliga inställningen, att jag representerar ett varumärke, motivation, internt samarbete (över gränserna), delaktighet och ansvar. Hur hanterar vi svåra situationer och hur kan vi göra det ”lilla extra” för att gästen ska bli ännu nöjdare.
Kursen är i seminarieform i kombination med workshops. Du får med dig konkreta verktyg som ger effekt över tid. Deltagarna på denna kurs kommer från liknande befattningar men från olika företag vilket bidrar till många relevanta och realistiska diskussioner.
Innehåll:
- Gästernas entydiga inställning till service och
gästvård
- Våra värderingar/visioner
- De mjuka värdenas betydelse
- Servicetrappan
- Den personliga inställningen
- Vikten av att
vara en bra förebild
- Samarbete över gränserna
- Delaktighet och motivation
- Gästpsykologi
- Idéförsäljning - öka försäljningen
- Hantera invändningar och missnöje i gästmötet
Kursmål:
Fördjupa dina kunskaper inom omsorgsförsäljning vilket är vägen mot ditt företags ökade lönsamhet
Målgrupp:
Frontpersonal inom besöksnäringen
Kursledare:
Jan Jacobsson, StigFram
www.stigfram.se
Den 16 maj kommer denna kurs erbjudas på engelska! Se The guest in focus and profitable upsell för information och bokning.
Förkunskapskrav
Inga förkunskaper krävs.
Visita medlemspris: 2 600kr exkl. moms
Icke medlem: 3 100kr exkl. moms